Read-a-thon -Løbende opdatering

Nu er det næsten tid! Klokken er 13.46, den første kande te er sat over, bøgerne er parat og Nørdekæresten er ved at lave pizza.
Jeg glæder mig så meget til at bruge hele dagen på det jeg allerbedst kan lide, nemlig at læse. Jeg vil løbende opdatere dette indlæg med mine fremskridt, snack overvejelser og søvnunderskud og jeg tror bestemt det bliver en fest!
Sæt i gang!

Lille My er også klar
Lille My er også klar

Kl. 14.03: Nu begynder vi, og jeg mangler cirka 160 sider af Célines Rejsen til nattens ende, så der starter jeg. Ses på den anden side, og god fornøjelse!

Kl. 17.07: Der er nu gået tre timer, og jeg har læst 94 sider i Céline. Den er præcis lige så kedelig i slutningen som i starten, og jeg er begyndt at blive meget træt af den. Derfor bliver den nu lagt til side, så jeg kan begynde på nyt og sjovt, nemlig An Abundance of Katherines af John Green. Det er den sidste jeg mangler at læse af hans, så det bliver spændende og jeg er optimistisk!

Kl. 19.10: Nu har jeg læst de første 100 sider af John Green, og selvom den er hyggelig og meget genkendelig hans, er der også mange gentagelser og synes ikke rigtig karakterne udvikler sig.. Men håber den kan nå at vende endnu (:

Kl. 22.17: Der er sket meget de sidste timer! Jeg er gået i læse-eksil hos Ida fra Mit Superego og Michella fra Sort Tale, og jeg har læst An Abundance of Katherines færdig. Jeg er faktisk positivt overrasket, synes den er rigtig fin for hvad den er, typisk John Greeen med en nørdedreng med én ven, der skal blive forelsket i en pige. Jeg var underholdt. Nu er det snart tid til mad og Tove Jansson, hvilket jeg glæder mig meget til, da jeg absolut elskede Sommerbogen. Ses på den anden side!

Kl. 02.06: Jeg er nu færdig med Billedhyggerens Datter, den var alt hvad jeg kunne ønske mig. Jeg elsker Tove Janssons skrivestil, hendes univers, men mest af alt hendes særegne måde at få en til at føle på, selvom der som sådan ikke sker noget i bogen. Det er en gave og jeg ønsker mig mere.
Jeg kan godt mærke at siderne bliver vendt noget langsommere nu, men det har også sin charme og jeg overvejer mit næste valg, måske det er tid til en børnebog.

Kl. 05.32: YES! Jeg formåede at læse Céline færdig! Er meget glad og overbevist om at jeg aldrig skal læse den igen (; Jeg har også læst Fantastic Beast and Where to Find Them som var lige så hyggelig som den plejer. Nu kæmper jeg med en zombie-lignende tilstand, overvejer kraftigt at sove en time, men på den anden side er klokken også mange nu, at det virker lidt fjollet ikke at prøve at holde ud..

Kl. 11.00: Jeg begyndte på Profetien om de tre sten, men omkring klokken kvart over syv kunne jeg ikke holde mig vågen længere og lukkede øjnene. Jeg har nu spist morgenmad med de søde piger og er klar til at få udnyttet de sidste tre timer godt.

Kl. 14.03: Der er nu gået 24 fortryllende timer! Jeg har været vidt omkring og er meget mættet af indtryk. Jeg nåede at færdiggøre 5 bøger og påbegynde Quidditch through the ages i det sidste kvarter. Det løb op i 945 sider, jeg er godt tilfreds, da jeg jo også havde en lur på 3,5 time.

Jeg siger tak for nu og glæder mig allerede til næste gang.

31 thoughts on “Read-a-thon -Løbende opdatering

  1. Åh! Signe! (Jeg går ud fra, at du er den Signe, jeg tror, du er! Nemlig søde Månegårds-Signe 🙂 .)

    Hvor er det hyggeligt, at du også deltager! Og sikke en stak! Mit hjerte svumler næsten helt over af glæde ved at se en så yndig udgave af fortællingen om Peter Pan. Det er så hjertefint.

    Glædelig læsedag. Jeg glæder mig til at følge dig!

    Like

    1. Du har helt ret søde Rikke, det er mig (:
      Jeg er simpelthen også så glad for den, og kan ikke vente med at genlæse historien om min yndlings Pan i de sene timer!
      Tak, og i lige måde, specielt hvad du mener om Blue Castle selvfølgelig! (:

      Like

      1. Hvor er det dejligt, at du også har fået en blog! :’D

        .. Det forstår jeg kun alt for godt! Det er virkelig sådan en fin historie; og denne udgave er jo en kronjuvel. Helt læsemarathonsperfekt.

        Jeg kom i øvrigt aldrig igennem Céline, da bogen stod på pensum. Suk..

        “The Blue Castle” var enestående. Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal stille op med mig selv nu!

        Like

      2. Det er stadig meget nyt, men det er spændende! 😀

        Det gør sådan en forskel når udgaverne er smukke. Historien bliver bare lidt bedre (:

        Nej, det er meget forståeligt! Jeg skal desværre lave oplæg, så.må.igennem.den

        Åh! Jeg kan sådan forestille mig det, glæder mig meget til at høre hvad du syntes om den. Så også få den læst snart, det er ved at være Montgomery tid igen (:

        Like

      3. Ah, sikke en dræber at skulle holde oplæg om! Men så er der jo ingen udvej – læses skal den! Og mon ikke, det også ender med at gå fint, når man først er igennem den :p ..

        .. Det er virkelig så meget ved at være Montgomery tid igen! Lige siden du gav mig Emily, har jeg haft brug for at genlæse den. Det må ske snart. Og så må jeg lige få undersøgt hendes generelle forfatterskab nærmere også!

        Jeg håber, du kan lide Tove Janssons bog. Jeg synes, den var så yndig!

        Like

      4. Jeg håber, lige nu læser jeg et kapitel mellem hver af de andre bøger, og håber det går op 😛

        Det kan jeg virkelig godt forstå! Jeg har det på præcis samme måde. Hun har skrevet en julebog med små julenoveller, den vil jeg gerne have fingrene i! ❤

        Tove Jansson er bare så dygtig til at skabe en stemning, selvom der ikke som sådan sker så meget i hendes bøger, er det stadig en fantastisk læseoplevelse hver gang

        Like

  2. Sikke en sød kop du har dig 🙂
    Jeg var ikke stor fan af An Abundance of Katherines, faktisk er det den bog jeg mindst kan lide af Green, men jeg håber du får en bedre oplevelse med den end jeg havde 🙂

    Like

    1. Tak (:
      Jeg er nu næsten 100 sider inde i den, og er tilbøjelig til at give dig ret desværre :/ Synes det er meget gentagende det hele, men håber den kan nå at vende endnu!

      Like

      1. Indtil videre har der været gode og dårlige. Om lidt går jeg i gang med den sidste bog – så må vi se, hvad den kan byde på 🙂
        Fortsat god læsning!

        Mvh.
        Den lille Bogblog

        Like

Leave a Reply

