Litterære Links #1

Ingen af billederne er mine
Ingen af billederne er mine

Jeg prøver for så vidt muligt at klemme litterært indhold ind i alle aspekter af mit liv; både på studie, indretning, fritid og selvfølgelig ender jeg også med at læse mange artikler på nettet, der på den ene eller anden måde handler om bøger og litteratur. Disse vil forsøge at samle i indlæg som disse, så I også kan nyde de sjove, interessante, spændende og lærerige artikler!

1. Jeg er kæmpe mumi fan, og deraf kæmpe Tove Jansson fan! Denne artikel gav mig bare endnu mere respekt for hende. Vidste du for eksempel at Tooticky er bygget over hendes livs-partner? Eller at der er lavet en opera over mumierne?

2. Jeg er langsomt begyndt at bygge mit livs bibliotek op (er jeg den eneste der er frygtelig misundelig på Belle fra Skønheden og Udyret?!) og derfor er det godt at vide, hvordan jeg kan passe bedst på mine bogskatte.

3. Man kan sige meget om Buzzfeed, men deres artikler er SJOVE! Specielt denne om hvad man opdager, når man genlæser Harry Potter som voksen.

4. Biblioteket var for mig som barn et slaraffenland og har virkelig gjort mig til den jeg er. Jeg bruger det desværre ikke så meget mere, men er helt enig og slet ikke overrasket over denne artikels fund.

5. Der er halloween lige om lidt, og hvis I mangler inspiration kan I se hvad kendte forfattere har været klædt ud som i tidernes løb her. Fitzgerald er en personlig favorit! Electric Litterature er derudover en spritny side for mig, men allerede en favorit, da deres indhold er meget varierende fra anmeldser, anbefalinger og sjove features.

6. Hvis nogle overvejer en tur til London i nærmeste fremtid, vil jeg foreslå dette hotels nyeste tiltag, kunne sagtens have en nat på Hogwarts ❤

Det var dem for denne gang, en god blanding af tips, undersøgelse og de obligatoriske Harry Potter fix, håber I også finder dem interessante.

Leave a Reply

