Læsemål 2015

Velkommen til 2015! En smule forsinket, javel, men med eksamener og arbejde har min tid været knap. Jeg håber dog at I er kommet godt ind i det nye år, og glæder mig til at skrive (forhåbentlig!) flere indlæg i 2015.

Jeg har aldrig rigtig gjort det så meget i nytårsforsætter, men 2014 har på mange måder været et anderledes år for mig, både på godt og ondt. Derfor vil jeg øve mig i at sætte pris på de små ting i hverdagen noget mere, jeg vil danse og rejse og spise noget mere kage. Men jeg har også sat nogle læse-relaterede mål for 2015, som jeg vil dele med jer. De er ment mere som retningslinjer end egentlige mål, men jeg elsker lister og punktformer og de skal hjælpe mig til at læse mere bevidst. Here goes:
1. Jeg vil gerne læse 70 bøger. Det nåede jeg i 2014 lige på et hængende hår, og føler det er et realistisk mål
2. Jeg vil gerne læse mere geografisk differentieret. Specielt i kraft af mit studie, får jeg pt. mest læst europæisk eller amerikansk litteratur, og det må der gerne ændres på. Jeg vil specielt gerne dykke ned i den asiatiske litteratur. Nogen anbefalinger?
3. Specifikke titler jeg gerne vil nå at læse: Jane Eyre af Charlotte Brönte, The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender af Leslye Walton og Island af Peter Højrup
4. Blive bedre til at købe bøger antikvarisk. Jeg elsker at snuse i antikvarier, men kommer der sjældent, da jeg arbejder i en boghandel, der er bog en anden charme ved antikvarier og det føles ligesom en skattejagt!
5. Læse mere faglitteratur. Bare fordi.

IMG_3838Det var mine fem læsemål som forhåbentlig skal  være med til at give mig nogle fantastiske læseoplevelser. Har I nogle læsemål for 2015?

6 thoughts on “Læsemål 2015

  1. Hvis du skal læse asiatisk litteratur er forfatteren Lisa See et must! Ellers er der forfatteren Haruki Murakami. En bog jeg har været ret begejstret for var mit liv som Geisha. Hvis du vil slå faglitteratur og asiatisk litteratur sammen så kan du læse Enkekejserinden

    Liked by 1 person

  2. Jeg vil også meget gerne læse mere nonfiktion. I særdeleshed memoirs, essays og litteraturkritik. Det sværeste i den genre er bare at finde et emne, der interesserer en nok, synes jeg.

    Og åh – glæd dig til Jane Eyre. ❤ Enestående.

    Like

Leave a Reply

